Monday 7 September 2015

Malaysia Cinta Rasul

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...
|| Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammad Wa Ala Alihi Wa Sohbihi Wasallim ||



MALAYSIA CINTA RASUL (MCR)

MALAYSIA CINTA RASUL merupakan sebuah badan organisasi (NGO) yang ditubuhkan pada awal tahun 2014. Badan organisasi ini mula bertapak di negeri Melaka. Malaysia Cinta Rasul merupakan salah satu cabang Cinta Rasul International Community. Kini, terdapat seramai kurang lebih 500 orang ahli dari kalangan muslimin dan muslimat.



AL HABIB ALI ZAENAL ABIDIN BIN ALWY AL KAFF merupakan penaung rasmi Malaysia Cinta Rasul dan Cinta Rasul International Community. Beliau berasal dari Sukabumi, Indonesia. Kini beliau merupakan salah seorang tenaga pengajar di Darul Habib Boarding School, Sukabumi, Indonesia. Beliau merupakan salah seorang lepasan Ahgaff Univesity, Hadramawt , Yaman. Al Habib Ali Zaenal Abidin Al Kaff kini dikenali sebagai pendakwah bebas di Indonesia dan Malaysia, malah beliau juga sering dijemput untuk memberi tausiyah di majlis-dimajlis di sekitar Indonesia dan Malaysia. 

CINTA RASUL INTERNATIONAL COMMUNITY merupakan sebuah badan organisasi bertaraf antarabangsa, terdapat beberapa badan organisasi bukan kerajaan yang telah ditubuhkan di bawah naungan CINTA RASUL INTERNATIONAL COMMUNITY. Antaranya : 

:: Malaysia Cinta Rasul :: 
:: Balikpapan Cinta Rasul :: 
::Bogor Cinta Rasul :: 
:: Bandung Cinta Rasul :: 
:: Tangerang Cinta Rasul :: 
:: Medan Cinta Rasul :: 
:: Yogyakarta Cinta Rasul :: 
:: Lampung Cinta Rasul :: 
::Depok Cinta Rasul :: 
:: Sukabumi Cinta Rasul ::
:: Brunei Cinta Rasul ::
:: Singapura Cinta Rasul ::
:: Champaria Cinta Rasul ::
:: Taiwan Cinta Rasul ::

 OBJEKTIF Malaysia Cinta Rasul ini adalah menjadikan MCR sebagai sebuah platform untuk mengenali dan mendapat cinta Allah dan Rasulullah S.A.W. serta memastikan generasi akan datang juga mengenali dan mencintai Allah dan Rasulullah S.AW. 

No comments:

Post a Comment